Сълзичка – паричка. Журналистическа етика за оплакване
Репортер изскача от засада пред пострадал от бедствие с въпроса „Как се чувствате?“. Виждали сте го стотици пъти по телевизията. И сигурно сте се питали какво ни носи този въпрос. На нас – нищо. На телевизията – рейтинг. За сивата зона на журналистическата етика у нас от Светла Енчева.
На второ четене: „Изповедите на един буржоа“
Ноемврийският избор на Стефан Иванов се фокусира върху една отрезвяваща книга изповед – за разпадането на буржоазната вселена; за мълчанието, вината и емиграцията като избор; за личната и колективната отговорност.
Женското здраве като пазарна ниша – ползи и рискове
Има ли шанс женското здраве да излезе от периферията на медицината, без да потъне в маркетинг лабиринта, в който на милиони жени по света ежесекундно се продават милиони неща, които, освен че са по-скъпи просто защото са „женски“, понякога са и напълно излишни? От Надежда Цекулова.
Елегантната игра: Синхронизация и резонанс (втора част)
Съществен елемент в преживяването на играчите, но и в самата логика на игровия разказ, представлява музиката. Игромислещите разсъждават как тя участва в постигането на наративния резонанс или дисонанс. И още – пред какви илюзии, ограничения и възможности ни изправя играта.
Скритият океан на фен културата
Може да си мислим, че сме далеч от фен културата, но ако като деца сме рисували любимите си герои (а кой от нас не е?), сме част от нея, казва ни Александър Драганов. В статията си той се гмурка в сложните отношения между фенско и „официално“ изкуство.
Седмицата (10–15 ноември)
Кризата с „Лукойл“ – анализ от Емилия Милчева. И още: паравоенните в САЩ и опасният флирт на елита с тях; бунтът в Сърбия през музика и архитектура; двойният стандарт на държавата при насилие над деца. Плюс Е.Т. с много въпроси без отговори и накрая – вечният кошмар със запетаите.
СПЕЦиалният управител
Особеният управител се оказа специален управител. Каквито и каламбури да роди народното творчество оттук насетне, е ясно, че властта планомерно става лична и безотчетна. Кой е разперил ръце да я посрещне, всички знаем. Анализ на Емилия Милчева.